środa, 19 czerwca 2013

jedenasty tatuaż.




„zacznę wierzyć w to,
że żyć bez ciebie się da”


Ostatnie dni były pięknie – uświadomiłam to sobie, leżąc na hamaku, rozwieszonym na balkonie jednego z mieszkań na trzecim piętrze apartamentowca w Żorach, w którym aktualnie mieszkam. Tak bardzo nad morzem spodobało mi się wiszenie w powietrzu, że gdy tylko zobaczyłam hamak w promocji w pobliskim supermarkecie, od razu go sobie kupiłam, by móc tak bezkarnie sobie wisieć na południu Polski, jak tamtego popołudnia nad morzem. I mimo że nie miałam zbyt dogodnego miejsca do jego rozwieszenia, po kilkudziesięciu minutach i przeróżnych manewrach, które wykonałam, w końcu udało mi się go jakoś ulokować.
Ale wracając do tematu, puste mieszkanie, a co za tym idzie – spokój i cisza, były dla mnie w tej chwili błogosławieństwem. Nikt nie miał do mnie o nic pretensji, mogłam robić co chciałam i to mi się podobało. Chadzałam sobie własnymi ścieżkami, dokładnie tak jak kiedyś. Teraz to tylko mój czarny kocur, Majkel, nie oszukuje swojej natury i robi, co mu się żywnie podoba. Nie zdążyłam nawet zrobić sobie kawy po powrocie do mieszkania, a ten od razu pojawił się przed drzwiami, jakby na mnie czekał. A do tego swoim prychaniem na mnie wypominał mi, że go tutaj samego zostawiłam. Majkel był trochę brudny i jakby chudszy, widocznie szlajał się tam, gdzie nie powinien. Nigdy jednak nie ograniczałam jego wolności, a zawsze po jego powrotach odpowiednio się nim zajmowałam, dzięki czemu wracał do normalnej formy. Fochy na mnie też mu jakoś przeszły, bo właśnie leżał na hamaku tuż obok mojej miednicy i mruczał w rytm piosenek Michaela Jacksona, które leciały z wystawionej przeze mnie na parapet wieży i które, tak jak ja, uwielbiał.
I tak oto ostatnimi czasy spędzałam wolne chwile, jednak miałam świadomość, że ta sielanka długo nie potrwa. Jutro bowiem do domu ma wrócić Błażej, a pojutrze Michał z Justyną. Bałam się trochę tych konfrontacji z wcześniej wspomnianą trójką, jednak dzięki ostatnim dniom na nowo znalazłam w sobie siłę, aby móc stawić im wszystkim czoła. Co ma być, to będzie pomyślałam, dzięki czemu przestałam analizować i wymyślać przeróżne scenariusze. Przez ostatnie dni naprawdę robiłam wszystko, żeby tylko nie myśleć o starszym Kubiaku i chyba mi się to w pewnym stopniu udawało. Spakowałam rzeczy Zbyszka do kartonów, po które sam zainteresowany ma przyjechać w przyszłym tygodniu. Szkoda, że się przeprowadza na południowy wschód Polski, będzie mi go tu brakować, no ale takie jest właśnie życie sportowca – nie obejrzysz się, a los rzuci cię na drugi koniec świata. Wróciłam także do pracy, a nic tak dobrze nie wpływa na moje samopoczucie, jak wysiłek fizyczny i radość, jaki to sprawia mnie i osobom (bo ostatnio na moje zajęcia zaczęło uczęszczać także kilkoro panów), korzystającym z fitnessu, który prowadzę. To wszystko sprawiało, że zaczynałam samą siebie przekonywać, iż mogę żyć bez myślenia o Michale, że mogę o nim zapomnieć…
Trzask drzwi wejściowych wyrwał mnie z zamyślenia i sprawił, że prawie spadłam z hamaku. Nikogo się nie spodziewałam, a poza tym byłam praktycznie pewna, że zamknęłam drzwi frontowe na klucz... Podniosłam więc głowę, wypatrując sylwetki mojego niespodziewanego gościa, przy okazji szukając wzrokiem jakiegoś narzędzia obok, w razie gdybym musiała się bronić przed napastnikiem. Majkel również skoczył na równe nogi, prychnął wściekle i zjeżył się, gotowy w każdej chwili do skoku. Zachował się teraz lepiej niż te psy obronne, mimo że ten niespodziewany trzask wystraszył go równie mocno jak mnie. Po kilku chwilach i krokach, które słyszałam w pokoju, zobaczyłam głowę Błażeja we framudze balkonowych drzwi, dzięki czemu mogłam odetchnąć z ulgą.
- Ale nas wystraszyłeś – rzuciłam oskarżycielsko w jego stronę, próbując jakoś uspokoić Majkela.
Ten jednak prychnął zdegustowany całym zamieszaniem, które wywołał Młody, po czym zeskoczył z hamaku i z niezwykłą godnością ominął Błażeja, kompletnie nie reagując na jego kici, kici.
- Do tej pory zachodzę w głowę, jak mogłem ci kupić tak aroganckiego kota – mruknął Błażej, gdy Majkel już zdążył się ulotnić, ignorując go kompletnie.
Ale taki już był mój czarny kocur, nikim się nie przejmował… no dobrze, może oprócz moją skromną osobą. Ja go jeszcze czasami obchodziłam.
- Może dlatego, że do mnie pasuje? – spytałam retorycznie, siadając na hamaku i uważnie się w niego wpatrując. – Co ty tu tak właściwie robisz? Miałeś być jutro – przypomniałam mu, w razie gdyby zapomniał.
- Myślałem, że choć trochę się za mną stęskniłaś i się ucieszysz, że wróciłem wcześniej... że może rzucisz mi się w ramiona, a ty jak zawsze rzucasz się z pretensjami – westchnął.
- Przecież wiesz, że taka właśnie jestem – wzruszyłam ramionami, kompletnie nie przejmując się tymi zarzutami.
- Widzę, że się tu nieźle urządziłaś – mruknął Błażej, zmieniając temat i przyglądając się konstrukcji, którą zmontowałam, by móc mieć tutaj hamak.
- Coś musiałam robić – westchnęłam, wstając i tak po prostu podchodząc do niego, by móc się w niego wtulić. – Tęskniłam za tobą, masz rację – szepnęłam z uśmiechem.
- No i to chciałem usłyszeć – zaśmiał się Błażej, zaciskając moje ciało w uścisku. – To co, może jakaś kawa? Bo muszę z tobą pogadać – dorzucił chwilę później, kiedy już wyswobodziliśmy się ze wzajemnego objęcia, tonem głosu, który mnie trochę zaniepokoił.
Westchnęłam zrezygnowana. Zaczyna się – pomyślałam. Nie byłam jakoś specjalnie zachwycona, że zaraz po tym dość zaskakującym dla mnie powrocie Błażej chce wracać do wydarzeń sprzed kilku dni, ale jak mus, to mus. Kiedyś i tak Młody musi zaspokoić swoją ciekawość, a chyba lepiej będzie dla mnie, jeśli już będę mieć to za sobą.
- A może być czekolada? – spytałam. – Bo coś czuję, że to nie będzie przyjemna rozmowa… - mruknęłam.
Błażej zaczął się śmiać z mojej cierpiętniczej miny, którą teraz mu prezentowałam, jednak skinął głową, zgadzając się na moją propozycję.

Kilkadziesiąt minut później rozsiadłam się już wygodnie na krześle, wyciągając nogi za balkonową barierkę i popijałam gorącą czekoladę z bitą śmietaną. Tak, wiem, bomba kaloryczna, której osoba dbająca o sylwetkę nie powinna dotykać, jednak podczas trudnych rozmów zazwyczaj tylko ona mi pomagała w normalnym funkcjonowaniu. A Błażej, siedzący obok mnie, robił dokładnie to samo co ja. No tak, nauczył się tego zwyczaju ode mnie. Och, a jednak ludzie mają rację – mam zły wpływ na innych...
- Byłem w klubie. Lorenzo kazał cię pozdrowić i zapytać, czy nie mogłabyś w poniedziałek wpaść do nich na trening – powiedział młodszy Kubiak, w końcu przerywając ciszę.
- A co? Znów chce mnie wykorzystać? – zaśmiałam się, charakterystycznie przy tym poruszając brwiami.
Lorenzo Bernardi był przesympatycznym człowiekiem. Jako trener trochę mnie przerażał, wydawał się być strasznym despotą. Jako osoba prywatna jednak był kompletnie kimś innym, z kim bezkarnie mogłam porozmawiać, czy pożartować na przeróżne tematy. Ale moje wizyty na treningach zazwyczaj wiązały się z pomaganiem statystykom, czy księgowym w liczeniu. Ja jednak lubiłam matematykę, w końcu ją studiowałam, więc dla mnie to nie było problemem, a poza tym każda dodatkowa fucha (a co za tym idzie – kasa) się przyda biednemu studentowi. Teraz pewnie księgowe podliczają wydatki klubu przeznaczone na transfery i układają plan płac oraz kosztów, jakie klub poniesie w nowym sezonie, z czym wiąże się naprawdę dużo obliczeń. Każda para rąk z kalkulatorem i umysłem matematycznym na karku więc się im przyda do pomocy.
- Możliwe – młodszy Kubiak potwierdził moje przypuszczenia.
- Jeśli tak, to przyjdę. Bardzo lubię, gdy mnie Lolek wykorzystuje – śmiałam się dalej, jednak po chwili zamilkłam, bo dotarły do mnie słowa Błażeja. – A dlaczego byłeś w klubie? – zapytałam zaintrygowana.
Raczej nie przypominałam sobie, aby z jakiegoś powodu miał się tam stawić wcześniej. Zaczynał treningi w poniedziałek, jak wszyscy, którzy dostali urlop po reprezentacji (Błażej co prawda nie grał w kadrze i wrócił do treningów już w pierwszym terminie, jednak dostał zgodę na przerwę, by móc z bratem wyjechać na urlop, którego wcześniej nie miał; w końcu w jastrzębskim zespole wciąż był trochę takim wolnym strzelcem...).
- Właśnie o tym chciałem z tobą porozmawiać… - szepnął, a jego słowa zabrzmiały niezwykle złowrogo. – Dostałem propozycję kontraktu – wykrztusił z siebie wreszcie.
- To super! – ucieszyłam się. – W Jastrzębiu, tak? – spytałam, próbując jakoś poskładać fakty.
- No właśnie nie – mruknął, jakby zmartwiony. – We Francji, dokładniej w Paris Volley.
Patrzył mi przy tym prosto w twarz, aby móc zarejestrować moją reakcję. A ja byłam po prostu zaskoczona. Przełknęłam głośno ślinę, wzięłam kilka głębokich wdechów i uśmiechnęłam się, mimo że nie było mi do śmiechu. On również za chwilę mnie tu zostawi, co bardzo mi się nie podobało. Sama jednak mówiłam, że takie jest życie sportowca – z dnia na dzień los rzuci cię na drugi koniec świata. Tylko dlaczego moje słowa zawsze obracają się przeciwko mnie?
- Będę jednym z dwóch głównych rozgrywających klubu. To jest dla mnie naprawdę wielka szansa – tłumaczył mi Młody, jakbym była idiotką i tego nie wiedziała.
- Mam nadzieje, że podpisałeś ten kontrakt – powiedziałam słabo, mimo że bardzo chciałam, aby zabrzmiało to przekonująco.
Naprawdę cieszyłam się, że wreszcie ktoś go docenił. Wiem, jak mu było ciężko z faktem, iż już tyle czasu szuka klubu dla siebie i nie może nic odpowiedniego znaleźć, przez co musi korzystać z pomocy brata. Jego wyjazd jednak był dla mnie niemałym szokiem. Gdybym wiedziała o tym trochę wcześniej, może mogłabym się jakoś do tego przygotować i móc mu pokazać swoją radość.
- Jeszcze nie. Najpierw chciałem porozmawiać o tym z tobą – wyjaśnił.
- A co ja tu mam do gadania? – zdziwiłam się, robiąc jeszcze większe oczy niż na fakt o jego przenosinach.
- A to, że nie chcę, abyś miała do mnie żal, że zrobiłem coś za twoimi plecami, nie uzgadniając tego z tobą wcześniej.
- To miłe z twojej strony – uśmiechnęłam się. – Kiedy więc wyjeżdżasz? – spytałam, chcąc mu tym przekazać, co powinien zrobić.
- W poniedziałek mam samolot z Warszawy do Paryża, popołudniu podpisuję kontrakt i zaraz po tym mam pierwszy trening z drużyną – mówił, wciąż mi się uważnie przyglądając.
- No to mamy mało czasu, aby cię spakować... – stwierdziłam posępnie.
- Tośka, proszę cię, powiedz coś, nie wiem, nakrzycz na mnie, że cię zostawiam samą, że nic się z tobą nie liczę, czy co tam jeszcze tylko nie bądź taka obojętna! – krzyknął tak nagle, że aż się wzdrygnęłam.Nie wiem, mów, żebym został albo zabrał cię ze sobą...
- A jeśli powiem ci, abyś przestał się wygłupiać, to przestaniesz? – spytałam, tracąc już trochę cierpliwość i mu przerywając w tym jego bezsensownym monologu skierowanym do mnie. – Nie gadaj bzdur, przecież widzę w twoich oczach, że podjąłeś już decyzję o wyjeździe i moje słowa niczego nie zmienią. A poza tym ja się bardzo cieszę, że wreszcie będziesz mógł grać na takich zasadach, na jakich chciałeś – powiedziałam spokojnie, uśmiechając się do niego promiennie.
- Nawet nie wiesz, jak bałem się twojej reakcji… - Młody odetchnął z ulgą.
- Jestem aż tak straszna? – zaśmiałam się. – Poza tym ty się lepiej bój jak zareaguję, gdy tam sobie jakąś lepszą przyjaciółkę ode mnie znajdziesz – pogroziłam mu palcem ze śmiechem.
- Nie ma lepszej od ciebie – odpowiedział mi Błażej od razu, przyciskając mnie do siebie.
- I to właśnie chciałam teraz usłyszeć – szepnęłam. – Ale mam nadzieję, że jak sobie jakąś śliczną Francuzkę tam przygruchasz, to ja się o tym dowiem pierwsza – dorzuciłam, poruszając charakterystycznie brwiami.
- Oczywiście, choć i tak niezmiennie uważam, że najpiękniejsze kobiety są w Polsce.
Czaruś jeden.
- A może znajdziesz tam jakąś polską Francuzkę? Wiesz, takie dwa w jednym – wesołość mnie nie opuszczała, mimo że jego wyjazd nie był dla mnie przyjemną wizją, a moje wnętrzności przekręcały się jak tylko mogły.
Nie chciałam jednak go martwić moim samopoczuciem. Błażej musi się rozwijać, nie może oglądać się na mnie. Jako dobra przyjaciółka muszę go w tym wspierać. Nie darowałabym sobie nigdy, gdyby z mojego powodu zmarnował szansę, przed którą niewątpliwe stoi.
- Ty to w każdej sytuacji znajdziesz rozwiązanie – roześmiał się, czochrając mnie po włosach. – Wiesz, będzie mi cię tam brakować. I smutno mi, że zostawiam cię tutaj samą...
- Nie zostawiasz mnie samą – zaprzeczyłam, co go zdziwiło. – Mam przecież moje dzieciaki, kumpli ze studiów, twoich byłych już kolegów z zespołu… nic mi nie będzie – wyjaśniłam mu, mimo że sama nie byłam o tym jakoś specjalnie przekonana.
- Ale nie będzie tu Zbyszka, a z Michałem… Właśnie, mam nadzieję, że sobie go nie odpuścisz i pewnego dnia będę się bawił na waszym weselu – przypomniał mi.
Pokręciłam głową, wzdychając ciężko.
- Dlaczego ci na tym tak bardzo zależy, co? – zapytałam, próbując wziąć tą rozmowę na żarty. – Masz jakieś korzyści z tego?
- No wiesz... może ojciec przestanie faworyzować Michasia, kiedy ten ożeni się z satanistką? – zaśmiał się Młody, idealnie dopasowując się do wesołej konwencji rozmowy.
- Niedoczekanie twoje! – oburzyłam się, oczywiście na żarty. – Będzie na ciebie, bo to przecież ty nas poznałeś!
- Nieważne, jak się obrócisz, a i tak dupa zawsze będzie z tył – westchnął Młody. – Ale nawet jeśli tak miałoby być, to niech będzie. Chciałbym, abyście oboje byli szczęśliwi. A ze sobą będziecie, ja to wiem – dodał pewnie, mówiąc już całkiem poważnie.
- On najwidoczniej jest szczęśliwy z Justysią, ale... możemy o tym nie mówić? – poprosiłam go. – Lepiej mi powiedz, jak ojciec przyjął wiadomość o twoim wyjeździe – odbiłam szybko pałeczkę, zanim ten by zaprzeczył.
- Nie wiem – Błażej wzruszył ramionami, a cała jego wesołość jakby uleciała w przestworza. – Rozmawiałem tylko z mamą. Trochę się zmartwiła, że będę tak daleko od domu, ale mimo wszystko się ucieszyła, że mi się udało i życzyła powodzenia. A jemu pewnie i tak będzie źle…
- Mam nadzieję, że cię wreszcie doceni – powiedziałam, klepiąc go po plecach. – Zobaczysz, jeszcze będzie z ciebie dumny – przekonywałam go, choć sama do końca nie byłam o tym przekonana.
- Widzę się z nimi w niedzielę, bo przyjeżdżają do Warszawy do ciotki, no i chyba też trochę po to, aby pożegnać się ze mną – mruknął, jakby z tego niezadowolony. – Zobaczymy wtedy, czy masz rację. Obyś miała…
Też miałam taką nadzieję, bo doskonale wiedziałam, jak ta sprawa go wyniszcza od środka. A szkoda marnować swoje nerwy na takie sprawy.

Dopiero co przyjechał, a już go pakowaliśmy, by mógł ponownie wyjechać. Tym razem na dłużej. Większość jego rzeczy zostało u mnie w pokoju, zabrał ze sobą tylko te najpotrzebniejsze żeby nie mieć nadbagażu na lotnisku i w sobotę przedpołudniem wyjechał do Warszawy. Miałam gulę w gardle, gdy się z nim żegnałam przy jego samochodzie, ale wiedziałam, że tak musi być. Obiecałam mu, że będę grzeczna i że przyjadę do Paryża, gdy ten już się tam trochę urządzi. On obiecał mi za to długie rozmowy na Skype i wywalczenie miejsca w pierwszej szóstce.
Kiedy tylko wyjechał, pustka i spokój w mieszkaniu stała się dla mnie nie do zniesienia. Już nie była błogosławieństwem, a przekleństwem. Byłam sama, po raz kolejny. Powinnam się więc już do tego przyzwyczaić, ale najwidoczniej się nie dało. Wiedziałam jednak, że muszę sobie poradzić, mimo iż to nie będzie łatwe. Rok temu cieszyłam się, że mieszkam w Żorach, teraz tak właściwie mało co mnie tu już trzymało. Błażej będzie grał we Francji, Zbyszek w Rzeszowie, a z Michałem raczej nie chcę mieć zbyt wiele wspólnego, zwłaszcza, jeśli mam się odkochać. Zaczęłam się już nawet zastanawiać, czy sama nie powinnam gdzieś się przeprowadzić, jednak nie mogłam tak bez słowa zostawić moich dzieciaków z oddziału onkologicznego (powszechnie mówiono na to hospicjum, choć nie wiem, dlaczego, przecież to brzmiało jak śmierć… a mimo to tak się to przyjęło), gdzie byłam wolontariuszką, czy moich studentów, którym dawałam korki z matmy i którzy pewnie niedługo zaczną przychodzić, chcąc zdać przeróżne matematyczne działy podczas wrześniowej sesji poprawkowej. Poza tym Zbyszek wynajął to mieszkanie na dwa lata, miałam więc jeszcze rok, który mogłam do woli wykorzystać i podczas jego trwania wymyślić, co dalej będzie się ze mną działo. Tak, to był dobry plan.
I nie, nie zostałam w Żorach ze względu na Michała. Nie, już nie liczyłam na to, że coś się zmieni i z nim będę. Przynajmniej tak sobie wmawiałam.
A jeśli już o nim wspomniałam, to wrócił z Justyną w niedzielę rano. Widziałam, jak wnoszą pudła na górę, więc zaszyłam się w mieszkaniu, udając, że mnie nie ma. I chyba mi się to udało, bo nikt jakoś nie przeszkadzał mi w mojej samotni. Z wieczornego telefonu od Błażeja dowiedziałam się, że w sobotę podczas kolacji Michał przedstawił Justynę swoim rodzicom, co przyćmiło wiadomość Młodego o kontrakcie, bowiem od czasów Moniki starszy Kubiak nikogo nie zabierał ze sobą na rodzinne uroczystości. Błażej tymczasem pieklił się, że Misiek zrobił to specjalnie, żeby go zdegradować i żeby być główną atrakcję wieczoru, a ja musiałam go uspokajać, że pewnie nie to było jego celem. Ale kiedy już skończyliśmy ze sobą rozmawiać, uświadomiłam sobie, że Michał musi ich związek traktować poważnie, skoro przedstawił ją swoim rodzicom. I nie powiem, że mnie to nie zabolało…

Pół niedzieli spędziłam sama w mieszkaniu (bo Majkel znów gdzieś zniknął), starając się nie wydawać jakiegokolwiek dźwięku. Popołudniu doszłam jednak do wniosku, że zachowuję się irracjonalnie, próbując za wszelką cenę ich nie spotkać i postanowiłam wyjść na spacer. W końcu kiedyś i tak musiałabym wyjść z mieszkania, nie mogłam przecież spędzić w nim reszty swojego marnego życia. Mimowolnie jednak upewniłam się, że nikt mnie nie zaczepi. Michał z Justyną wyszli jakieś pół godziny wcześniej, a poza tym raczej nie stali przy drzwiach frontowych od swojego mieszkania i przez wizjer nie patrzyli na klatkę schodową, by mnie tylko złapać, a potem zlinczować.
Boże, ostatnio robiłam z siebie kompletną idiotkę.
Nie przemyślałam jednak, że Żory wielką miejscowością przecież nie są i o wiele łatwiej kogoś tutaj spotkać, niż na przykład w Katowicach. I przekonałam się o tym na własnej skórze, kiedy nagle zza zakrętu zauważyłam parę, której tak bardzo nie chciałam spotkać. Nie było jednak odwrotu, nie mogłam schować się w pobliskim sklepie, czy wziąć nogi za pas, bowiem Michał i Justyna mnie zauważyli, zanim zdążyłam powziąć jakieś działania, dzięki którym mogłabym uciec. Wzięłam więc głęboki wdech i jak gdyby nigdy nic szłam prosto w ich stronę. Starałam się być naturalna i pewna siebie, mimo że serce waliło mi jak oszalałe.
- Cześć – powiedziałam, po czym po prostu chciałam ich wyminąć.
Jezu, opalony Misiek jest jeszcze przystojniejszy… - aż skarciłam siebie w głowie za takie myślenie.
- Tosia, zaczekaj – powiedział łagodnie Michał, czego się nie spodziewałam po tym wszystkim. Raczej bardziej myślałam, że na mnie nakrzyczy na samym wstępie. A najgorszy dla mnie był jego dotyk, bowiem Misiek złapał mnie za przegub ręki. – Chyba musimy porozmawiać.
- Nie wiem, czy mamy o czym – wzruszyłam ramionami, w ogóle nie zwracając uwagi na blondynkę stojącą obok niego i starając się być jak najbardziej obojętną, mimo walącego jak młot serca. – A poza tym nie chciałabym wam psuć spaceru moją obecnością – dodałam bezbarwnym tonem głosu.
- Przestań tak mówić, Tośka – Michał trochę się zdenerwował.
- A jak mam mówić? Wierzysz jej, więc ja teraz jestem tą najgorszą – wzruszyłam ramionami. – Normalka, można rzec.
Byłam z siebie dumna, bo jak na razie obojętność wychodziła mi tak, jak to sobie zaplanowałam.
- A co mam myśleć, skoro uciekłaś, nic mi nie wyjaśniając? – rzucił Misiek z pretensjami, puszczając moją rękę.
- Po pierwsze, nie uciekłam, tylko usunęłam się wam z drogi, by nie zepsuć wszystkim wakacji – zaczęłam wyjaśniać. – Po drugie, moje wyjaśnienia nic nie zmienią, bo ty i tak masz swoją wersję wydarzeń. A poza tym tylko winny się tłumaczy, a ja bynajmniej winną się nie czuję.
Michał pokręcił głową, jakby zrezygnowany moim gadaniem.
- Dobra, niech ci będzie – mruknął, a ja nie spodziewałam się, że tak łatwo odpuści. Widać, było tak jak mówiłam i nie miał zamiaru mnie oszukiwać… - Nie chcę jednak, abyśmy się unikali, jakbyśmy się nie znali. Nie powinienem się wtrącać, to jest sprawa między wami, dziewczyny, dlatego zostawiam was na chwilę same i macie mi się pogodzić, co oznacza, że rękoczyny nie wchodzą w gę – powiedział twardo.  
Po chwili zostawił nas same i zniknął w pobliskim sklepie. A my stałyśmy trochę zdezorientowane, nie odzywając się do siebie. Wiedziałam, że Michał przypatruje się nam zza sklepowej witryny, jakby chcąc mieć nas na oku. Mimo tego nie miałam zamiaru się z nią godzić. Niedoczekanie, nie jestem aż tak głupia.
- Nie wiem, co masz w sobie takiego, że on mimo wszystko tak do ciebie garnie – ciszę przerwała Justyna, pokazując głową na Miśka stojącego przy półce z chipsami i udającego, że się zastanawia nad tym, czy wziąć opakowanie cebulowych, czy bekonowych.
A przecież doskonale wiedziałam, że on uwielbia tylko paprykowe i przez to nigdy nad wyborem chipsów się nie zastanawia.
- A ja nie rozumiem, jak on może być z tobą – westchnęłam. – Przecież ty go nawet nie kochasz.
- Ale potrafię udawać miłość jak mało kto – odpowiedziała mi. – Widać dla niego jestem bardziej przekonująca, niż ty z tym swoim żałosnym zakochaniem.
- Najwidoczniej woli namiastkę miłości – przytaknęłam, nie dając się jej sprowokować.
- A jednak jesteś w pewien sposób mądra – powiedziała jakby zaskoczona. – Przynajmniej dochodzisz do dobrych wniosków. Pewnie pomaga ci w tym ten twój przystojniak, co? Tak z nim zniknęłaś, że pewnie cię należycie pocieszył – wiedziałam, co się kryje za tym uśmieszkiem.
- Akurat to, co robiłam z Aleksem nie jest twoją sprawą – syknęłam.
- Mogłabym powiedzieć to samo o mnie i o Michale, ale wy i tak będziesz z buciorami włazić w nasze życie – powiedziała, kompletnie zmieniając ton głosu i aktualnie udając pokrzywdzoną.
Aktorką była niezłą, muszę to przyznać. Ale ja byłam równie dobra, tylko że swoje umiejętności wykorzystywałam w dobrych celach, nie to co ona. Intrygantka jedna.
- Masz zamiar skłócić go ze wszystkimi jego przyjaciółmi? – spytałam jednak, chcąc pociągnąć ją za język, dopóki mogłam.
Żałowałam tylko jednego – że nie włączyłam dyktafonu. Dzięki temu miałabym dowód przeciwko Justynie, który mogłabym pokazać Michałowi i który by sprawił, że ten przejrzy na oczy. Choć ona pewnie i tak stwierdziłaby, że przerobiłam jej słowa albo wyrwałam je z kontekstu. A on by jej w to uwierzył…
- Wiesz, to nie zależy ode mnie, a od was. Jeśli mnie zaakceptujecie, to może was oszczędzę.
- Och, jakaś ty łaskawa – zironizowałam.
- Ty na moją łaskę jednak liczyć nie możesz.
- Co? Policzek cię wciąż piecze? – śmiałam się.
- Nie, Michał sprawił wszystko, aby przestał – powiedziała, uśmiechając się kpiąco.
- Słyszałam – mruknęłam. – Dopinasz swego, nie powiem, że nie robi to na mnie wrażenie. Nie spodziewałam się, że tak łatwo ci to przyjdzie.
- A będzie jeszcze łatwiej, tylko muszę trochę nad nim popracować – wyjawiła mi. – Zobaczysz, niedługo Michał będzie jadł mi z ręki, więc lepiej odpuść sobie tą chorą miłość, bo i tak nic nie wskórasz.
Oho, ona śmie mi radzić. Ledwo co powstrzymałam się od śmiechu.
- Czujesz jednak zagrożenie – powiedziałam dumna.
- Muszę przyznać, że wasza relacja trochę mnie przeraża, ale i z nią sobie poradzę. Poza tym nie rozumiem, po co ci on? Możesz mieć każdego, a ty akurat chcesz jego. Może też lubisz manipulować ludźmi? Może jesteśmy do siebie podobne? – zastanawiała się na głos.
- Niedoczekanie twoje – oburzyłam się. A nie pomyślałaś, że ja zawsze chcę dostawać tego, czego nie mogę? I że zawsze dopinam swego? – spytałam, unosząc brew nad prawym okiem. – Ja natomiast doskonale rozumiem, po co ci Michał. I prędzej czy później on sam to zrozumie.
- Oby jak najpóźniej – zaśmiała się Justyna. – Żałuję, że najpierw zainteresowałam się Zbyszkiem, skoro miałam pod nosem faceta, którym tak łatwo da się manipulować  westchnęła.
Już chciałam jej coś zrobić, jednak wrócił sam zainteresowany, co przywołało mnie do porządku. Przecież jej właśnie zależało na tym, abym znów się na nią rzuciła i tym do reszty straciła w oczach Michała. Sama przyznała się, że chce się mnie pozbyć, muszę więc być ostrożna w tym co robię, aby przypadkiem nie pomóc jej w tym planie.
- I jak? Pogodziłyście się? – spytał Misiek, wyrywając mnie z zamyślenia.
Spojrzałam na niego i zaczęłam się zastanawiać, czy naprawdę chcę jeszcze o niego walczyć.
- Powiedzmy, że przyjęłam przeprosiny od twojej, ekhm, dziewczyny – powiedziałam jednak szybko, aby tylko Justyna nie mogła dojść do głosu. – Ale zrobiłam to tylko dla ciebie – dodałam jeszcze.
Po tych słowach pożegnałam się z nimi w pospiechu, wykręcając się ważną sprawą (w niedzielę!, idiotyzm) i z godnością odeszłam, zanim Michał wpadłby na jakiś bezsensowny pomysł, w którym miała by wziąć udział nasza trójka. Usłyszałam jeszcze za sobą, jak Michał pyta się Justyny, o co mi chodziło z tymi przeprosinami z jej strony i jak blondynka próbuje jakoś wybrnąć z sytuacji, w której ją postawiłam, zapewne w myślach klnąc na mnie jak szewc. Z ulgą stwierdziłam, że mało mnie to już obchodziło. Może jednak będę umieć bez niego żyć? – zapytałam samą siebie. – Nie przekonasz się, póki nie spróbujesz.
Mimo wszystko nie mogłam pozwolić, aby ona go zniszczyła, nawet jeśli sam się o to prosi.




_______________________________

Dziękuję Wam kochani za ponad 100 komentarzy na JMT, bo właśnie taką liczbę aktualnie wskazuje licznik. Jesteście niesamowici! A co do Michała i Tośki, to wszystko będzie się komplikować z odcinka na odcinek, bądźcie więc na to przygotowani.
Pozdrawiam z gorrrącego Poznania! 

12 komentarzy:

  1. Błażej wyjechał, jakie to.smutne, że nie będzie go przy Tośce.
    Grrr, jak ja się denerwuje gdy pojawia się ta Justyna, jej wcale nie zależy na szczęściu Michała.
    Ciekawie się zapowiada, jeśli z każdym rozdzialem ma się maiedzy Tochą a Miśkiem komplikowac.
    Mam nadzieję tylko że wszytko.skończy sie
    dobrze.
    Czekam na kolejny!

    OdpowiedzUsuń
  2. yhhh, czekam aż będą razem, ale widać że szybko się tego nie doczekam ;cc
    a co do Justyny i Tośki to ja lubie ich konflikt, śmiesznie jest :D
    czekam na nowy rozdział ;)
    http://siatkarskielovestory.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Buu, już tęsknię za Błażejem :( Boję się planów Justyny, o. Ona jet jakaś porąbana!

    Pozdrawiam! ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam nadzieję, że Michał wreszcie przejrzy na oczy i nie będzie ślepo wierzył Justynie w wszystko, co ona mówi. ;)

    Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na dźwięk imienia "Justyna" już nigdy nie będę reagowała tak jak kiedyś... A co do samego rozdziału - może jak się Błażej wyprowadzi, to starszy Kubiak trochę zmądrzeje i przejrzy na oczy, kto kocha go naprawdę? Bo ileż on może być zaślepiony taką babką lecącą na kasę, której zależy na sławie, a nie prawdziwym uczuciu? Jak tak dalej pójdzie, to i on będzie mocno zraniony, i Tośka...

    Tymczasem ja zapraszam Cię na kolejny rozdział na "Innej drodze do nieba". :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurczę, szkoda, że Błażej wyjeżdża. Tośce na pewno będzie ciężko bez niego, a może właśnie to sprawi, że Michał będzie bliżej niej, bo będzie czuł, że musi się nią opiekować czy coś w tym stylu?Mam nadzieję, że Misiek przejrzy na oczy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapraszam na krótką informację, po długiej nieobecności, na: http://algo-que-entretiene.blogspot.com/ Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wreszcie znalazłam chwilę, żeby przeczytać tę nówkę! Bardzo przepraszam Cię za obsuwę, lecz walczę z licencjatem i nauką do obrony, co w zasadzie sprowadza się ostatnio do tego, że moje życie to, owszem, jedno pasmo czytania, ale opracowań oraz innych mądrych tekstów :F
    Postanowiłam więc zrobić sobie chwilową przerwę i poświęcić się Twojemu blogowi, czyli odrabianiu zaległości ;D
    Bardzo cieszę się sukcesem Błażeja. Zasługiwał na laur od dłuższego czasu w związku z umiejętnościami, które posiada. Na jego plus na pewno przemawia fakt, iż młodszy z Kubiaków charakteryzuje się nie tylko fair osobowością, ale również, tak rzadką w świecie dzisiejszych sportowców, skromnością. Niestety, niewątpliwe osiągnięcie (czy tam siatkarski awans) przyjaciela Tośki został zmieciony z czerwonego dywanu przez Michała.. I oto znowu mam kolejny powód, aby faceta nie darzyć nawet minimalną sympatią.. Okej, Michał na pewno posiada kilka naprawdę wartościowych cech - w końcu, gdyby tak nie było, Czarna na pewno by się siatkarzem nie zainteresowała - niemniej postępowanie Kubiaka sprawia, że wszystkie jego pozytywne przymioty gdzieś się rozmywają, zostawiając po sobie jedynie mgliste wspomnienie i może jeszcze niesmak z powodu tego, iż zostały wyparte przez koncertową wręcz krótkowzroczność w zakresie miłosnym połączoną z jawnym samouwielbieniem.. Współczuję Tośce, naprawdę. Trudno jej będzie uporać się z uczuciem, które żywi dla Miśka zwłaszcza, że oliwy do ognia umiejętnie będzie chyba dolewać Justyna. Z całym szacunkiem dla poziomu jej IQ, ale i tak nie lubię obecnej wybranki Kubiaka ;) I chyba nie tylko ja.. Ona mi jakoś tak niesamowicie zawadza, bo po ani nie pasuje do grupy przyjaciół, w którą weszła, ani nie zależy jej, aby ktokolwiek ją polubił. Jak ja nie trawię takich niecnych manipulatorek urodzonych z przeświadczeniem wbitym w mózg, że cały świat leży u ich stóp... -.-' Celną przeciwwagą dla Justynki jest więc Tosia. Ale co z tego, skoro Michał wybiera miłostkę zamiast miłości. Ech, faceci.. :> Jeden Błażej trzyma poziom, ale ponownie: co z tego? Przecież on też wyjeżdża, i to tak daleko.. Kurczę, lipa, Antonina zostanie zupełnie sama (nie licząc Majkela, lecz przecież on też chadza własnymi drogami.. swoją drogą zachwyca mnie, bo jest chyba wierniejszy niż niejeden pies ;D).. Jakoś tak się podłamałam swoim komentarzem. Pewnie dlatego, iż tyle w nim jakiejś takiej nieokreślonej, negatywnej idei. Żeby więc nieco rozjaśnić atmosferę napiszę, że po obronie wezmę się za hiah-hiah. Zaniedbałam tego bloga, ale studia tak mnie palą, że nie mam czasu praktycznie na nic, co ma związek z pisaniem opowiadań :/ Czuwaj, bo niedługo na love--is--the--reason Nitro powinna wrzucić nowy rozdział, zatem jeśli jesteś ciekawa, co nowego u Luizy, to już teraz zapraszam ;) Ja standardowo wkleję swoją część za jakiś czas ;D
    Trzyyymaj sięę!
    pozdrowienia! cmok! cmok! ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. szkoda, że Błażej będzie daleko:( ale Tośka jest dla mnie mistrzynią za to jak się zachowała....ja to bym chyba za jej słowa wytargała ją za włosy;p

    pozdrawiam
    http://www.niedostepni-dla-siebie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nareszcie nadrobiłam ! Na opowiadanie wpadłam jakoś przypadkiem przed wakacjami i od razu obiecałam sobie, że nadrobię wszystkie rozdziały, ale dopiero teraz miałam czas. W każdym razie jestem strasznie zadowolona, że znalazłam to opowiadanie i udało mi się przeczytać. Po pierwsze : piszesz w taki luźny i miły sposób, że po prostu chcę się czytać ! :) Po drugie : przyciągasz samymi bohaterami i tym w jakim świetle są przedstawieni :) Tośką pokazałaś, że pozory mylą :) To świetna dziewczyna ! Jestem pewna, że byłaby idealną dziewczyną dla Miśka, ale on niestety jest ślepy. Uwielbiam go, ale to jak zachowuje się w stosunku do Tosi jest straszne ! Poza tym jest głupi, bo zaufał Justynie... Nienawidzę tej dziewuchy. Ale Justyny chyba po prostu takie są. Już kilka razy zraziłam się do dziewczyn o tym imieniu. Błażej i Tośka zachowują się jak prawdziwe rodzeństwo dlatego szkoda, że Młody wyjeżdża tak daleko, ale z drugiej strony plusy są takie, że wreszcie jego siatkarska kariera nabiera tempa :) Kurde, żałuję, iż Tosia nie zakochała się w Aleksie, naprawdę. Wydaje się, ze to chłopak idealny ! Na pewno byliby świetną parą. A może jeszcze będą ... W każdym razie czekam na dalszy ciąg wydarzeń i teraz będę już na bieżąco :)

    Przy okazji zapraszam na Kubiaka w moim wykonaniu : http://mysle-ze-nie-wiesz-nawet-czego-chcesz.blogspot.com/

    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  11. Dawno mnie nie było, ale już nadrobiłam i teraz będę na bieżąco.
    Justyny nie cierpię, denerwuje mnie swoją aparycją. Chociaż jest w jakiś sposób inteligentna, wie, jak się ustawić. No i złapała naiwnego Kubiaka, który ma klapki na oczach.
    Biedna Tośka, ale to twarda kobieta, wyliże się. Ma kota, z kotem zawsze da człowiek radę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja nie wierzę, że Justyna tak bezczelnie mówi o swoich planach wobec Kubiaka o.O Naprawdę szkoda, że Tośka jej nie nagrała. Zwłaszcza, że Michał też ją kocha, więc... No, ale wtedy to opowiadanie zakończyłoby się już teraz i to byłoby zdecydowanie za szybko! A co do Błażeja, to to jest naprawdę wielka szansa dla niego i mam nadzieję, że ją dobrze wykorzysta :) Tylko szkoda, że Tośka została w Żorach bez przyjaciół ;-;
    http://byc-obojetna.blogspot.com/ - nie wiem czy widziałaś, ale w końcu dodałam nowy rozdział :)

    OdpowiedzUsuń